Marie-at-Baltics.reismee.nl

Home sweet home

Tjee, weer terug thuis. Valt zwaarder dan verwacht... Gevoel van verplichting, druk, stress komt weer op... Dat wil ik niet meer... Mijn reis was mooi, fijn, bracht me wat ik zocht, dat wil ik houden. Dat kan, moet ik mezelf er af en toe aan herinneren, als ik dat wil!?Praag was prachtig! Wat een heerlijk stadje. Veel kleiner dan ik had verwacht, maar wel mooier dan ik had gedacht. De aankomst ging ietsje anders dan gepland. Het B&B wat ik had geboekt, waar ik een beetje mijn twijfels over had onderweg, was niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Eigenlijk allerminst! Geen uitzicht op het kasteel (was romantisch bedoeld), geen tweepersoonsbed, geen badkamer die grenst aan de slaapkamer... Waarvoor dan die moeite het allemaal op de website te plaatsen?? Na wat over en weer geklets en gebel met de bazin, besluit ik het erop te wagen en kies ervoor een ander onderkomen te zoeken. Als het niet mocht lukken, zou ik 18.00 uur weer terug zijn bij het B&B en de volgende dag iets anders regelen. Eenmaal buiten was het tijd om de immer betrouwbare hulpbron in te schakelen, MAMA! Aan het werk voor je dochter, ze heeft een nieuw onderkomen nodig! Hihi. Ik ging weer met de metro richting centrum om te kijken of ik een tourist info kon vinden die me kon helpen met het vinden van accommodatie. Al vrij snel vond ik een kleine toko, maar die hadden niet echt accommodatie naar mijn in. Na zo lang apart geleefd te hebben van Jas, moet het aan nogal wat eisen voldoen. Mam, had af en toe ook een voorstel, maar verwend als ik ben en met al die noten op mijn zang, was ik er nog niet op berust een keuze te maken en wilde ik perse zelf nog even kijken. Het kleine tentje had namelijk Wifi ontdekte ik. Lang leven de Iphone!!! Na even zoeken op bookings.com vond ik HET hotel wat aan mijn verwachtingen leek te voldoen. Enige probleem was dat meneer de tent even dicht wilde doen en aangezien ik geen gebruik wilde maken van zijn diensten, werd ik vriendelijk verzocht naar buiten te gaan met hen. Nu ik net

HET hotel heb gevonden. MAMA, help, wil je boeken?? Oh nee, Starbucks, daar hebben ze ookWifi, oh, werkt toch niet, wil jij please boeken?? Zo fijn, lieve mama's die willen helpen! Dus, 3uur nadat ik in Praag was aangekomen met de bus, was ik dan eindelijk bij de accommodatie gearriveerd waar ik WEL wilde verblijven! Het was ook echt helemaal wat ik wilde! Nieuw en modern, maar toch ook weer oude stijl. Volg je me nog? Niet teveel tierelantijntjes, maar toch fancy en ouderwets. Heerlijk groot bed, mooie badkamer met ligbad en op een steenworpafstand van het centrum. De dame achter de receptie was hartstikke aardig... Zo fijn is dat!

Na een heerlijke douche en een opknapbeurt voor mezelf, heb ik mezelf getrakteerd op een heerlijke maaltijd voordat het tijd werd om te zenuwpezen op het vliegveld. Met een beetje vertraging en 100x heen en weer lopen, kwam Jas dan eindelijk door de deuren naar buiten. Wow... Wat heb ik jou lang niet gezien! Heerlijk om zijn baardje weer te voelen, m te knuffelen... Affijn, de hereniging was prettigNa niet al te lang waren we terug bij het hotel, waar we nog lekker even een biertje hebben geregeld en de tijd hebben genomen eens bij te kletsen, totdat we allebei rozig van de lange dag in een heerlijk diepe slaap vielen... Het ontbijt was te lekker, te veel keus en te vroeg ten einde! Dan maar een frissen neus halen en de stad verkennen. Met volle buikjes namen we deel aan de free tour (op basis van tips natuurlijk!) die altijd leuk is, omdat die jongens het echt voor hun lol doen, en zagen we meteen ongeveer de hele stad. De mooie stad, met een fijne sfeer, maar toch ook erg toeristisch... De enthousiaste jongeman wist veel te vertellen en het duizelde me een beetje van de info, maar gelukkig konden we alles nog eens rustig nalezen in onze Praag-gids. Altijd fijn! Dag 2 was het tijd voor HET event van het weekend: een Icehockey game!!! Het stadion was afgeladen vol, de sfeer geweldig (foto's volgen echt binnenkort) en het eten zoals het hoort: hotdogs! Wat fantastisch om mee te maken. Een spannende pot ook. Het thuisspelende team verloor helaas met 2-3... Aanrader, als je naar Praag gaat, doen! Kaartjes kun je halen bij de tourist info in Old Town. Zo geregeld. Dag 3 hebben we uiteindelijk het joodse museum bezocht en het ceremonie huis. Was me niet bewust van het feit dat ik zo weinig wist van het joodse geloof... Je kent de geloofsovertuiging, maar blijkbaar ben ik er niet mee in aanraking geweest zoals met andere overtuigingen, waardoor ik eigenlijk geen idee had van de tradities (behalve de krul en het petje) van het geloof. Erg leerzaam dus.?Na een lekkere lunch was het tijd om richting het vliegveld te gaan. De vlucht ging snel en voor ik het wist waren we al weer op de landingsbaan.

Dit was het dan echt... We zijn weer terug... Thuis! Oh, eindelijk mijn eigen wasmachine! Hmmm, moet ik nu echt weer een baan zoeken?? Kan ik dit gevoel nog vasthouden? Of raak ik het langzaamaan strakjes kwijt? Tijd zal het leren, en ja, ik moet echt wel weer wat geld verdienen. Helaas groeit het nog steeds niet aan de bomen en de huur zal toch betaald moeten worden. Niet te vergeten bovendien, ik heb zo'n zin om te shoppen, dat er toch ook wel een kleine wens is om een baan te vinden....

Dus, als je iets leuks voor me weet, keep me posted!!

Dikke kussen aan allemaal en tot snel!

Reacties

Reacties

Ankie

Heerlijk dat je weer thuis bent!
Hou het gevoel maar goed vast en zoek er een leuke baan bij.... Voor je volgende reis ;-)
Liefs voor jullie 2
ook van Paul

titia

ahhh wijffie tjonge dat is echt snel gegaan!!! poeh dat betekent dat ik zo'n beetje op de helft zit! brrrrr... geniet lekker van je vent en lees af en toe je blogs, misschien houd je het gevoel dan langer vast...


dikke kus!

Ria

Zo meis weer thuis bij je geliefde. Dat moet ook fijn zijn, na z'n lange geweldige reis. Nu maar hopen dat je snel een mooie baan vindt. En niet teveel shoppen want dan komt er niets van sparen voor je volgende reis.Nogmaals bedankt dat ik mee mocht reizen.
Liefs Tante Ria XXXXXX

riel

Hey lieve sis,
Fijn dat je er weer bent. Heb je gemist!
Doe je best je gevoel vast te houden door af en toe heerlijk weg te dromen in je herinneringen en foto's :-).
Dikke kus

mam

jammer, aan alles komt een eind. aan jouw rondreis, maar ook aan de verhalen die wij zo gezellig vonden.
voor ons allen is het dus ook een beetje 'afkicken'.

dank voor al je leuke en interessante wetenswaardigheden.

kus van je moedertje

margriet l.

Hoi Marie!

Fijn dat je weer heelhuids thuis bent. Helaas terug bij de naakte waarheid. Ik keek er steeds naar uit om weer een stuk van je reis mee te mogen beleven.
Succes met het vinden van een baan en dan komt de rest vanzelf weer.

Groetjes aan jullie beiden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!