Marie-at-Baltics.reismee.nl

Nog steeds in Polen!

Moe en voldaan sta ik hier te typen.... Er zijn geen stoelen bij het internet, dus je moet staan...

Hierbij een beknopt verslag van de afgelopen dagen.

Jeetje, vandaag zijn we de berg opgegaan en hebben van 13.00 tot 18.00 gelopen! Zoooo ontzettend gaaf! Ow ja, ben dus in de bergen, of eigenlijk 1, de hoogste berg in Polen, Tatra mountain! Prachtig. Een schattig skidorpje, zoals in frankrijk, met kroegjes, clubs en restaurants. Groot verschil is de prijs en de kwaliteit! Prijs is echt laag, ongeveer 6e voor je eten en drinken en het eten is echt fantastisch goed!!! Polen is echt de favoriet dusver.

Maar goed, dinsdag de 29ste kwamen we 's ochtends aan in Warschau, na een leuke tocht... Warschau is een mooie stad en ik heb me er enorm thuis gevoeld. Een H&M, Starbucks, Jackpot, alle bekende dingen had ik ineens weer om me heen. Aan de ene kant prettig, herkenning, maar aan de andere kant voelt het niet echt meer als reizen, maar meer een weekendje weg. Na een paar dagen rond te banjeren, flink wat alcoholische versnaperingen te testen met mijn nieuwe vriendjes, was het weer tijd voor een nieuwe plek! Krakow!

4 Nachten daar verbleven, erg leuk gehad, vet hostel, leuke mensen en prachtige stad! Er is veel te doen in en om Krakow, maar heb vooral genoten van de stad en het gezelschap in het hostel. Afscheid genomen van maatjes Dean en Luke, maar weer 2 nieuwe meegenomen naar Zakopane; Dani en Robin. Anna is er ook altijd nog bij! Vriendjes maken is niet moeilijk en er zijn aardig wat Australiers op het lijstje :-) Het is net een plaag! Maar dan op een goede manier, hahah! Krakow... Auswitzsch... Heavy shit! Het is zwaar, maar onderdeel van onze geschiedenis en naar mijn idee echt een must voor ieder mens. Neem een gids, is niet duur, maar zeker de moeite waard. Verder is Krakow erg aangenaam. Veel toeristen komen en gaan hier, maar dat is ook wel te begrijpen. Het is een van de weinige steden die onaangetast is gebleven. De geschiedenis en de echte oude gebouwen zijn hier volop aanwezig. Suck it all up! Erg mooi...

Nu Zakopane, lange wandeling, net terug van eten en eigenlijk total loss! Het was fantastisch en ben trots op mezelf en blij dat ik hierheen ben gegaan.

Morgen op naar Boedapest!!

Reacties

Reacties

mam

knap dat je naar auswitzsch bent gegaan. het lijkt me een gruwelijk tafereel!

ben benieuwd wat je in boedapest weer gaat ontdekken.
kus mam

marjolein

Wat een mooie ervaringen allemaal! geniet ervan!
X

Roos

Marie,
klinkt weer lekker! Veel cultuur en ook nog een activiteit. Denk dat ik Polen ook aan mijn lijstje ga toevoegen :)
Hier alles prima zijn gangetje, binnenkort weer een update! kus

Ellen

Heej Marie,
Leuk om je reis te volgen!! Word er helemaal jaloers van.. :). Zakopane ben ik ook geweest 2 jaar geleden, maar ben toen zo dronken gevoerd met wodka dat ik er uiteindelijk niets van gezien heb... Nu hoor ik toch via jou hoe mooi de bergen zijn, haha.. Geniet ervan he?! X El

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!