Marie-at-Baltics.reismee.nl

hmmm

Goedemorgen allemaal!

Hier opnieuw verslag uit Polen, Warschau wel te verstaan! Gisterochtend gearriveerd na een turbulente en spannende rit... We hebben namelijk een ongeluk gehad met de bus!! Ohhh, echt, zo erg was het gelukkig niet :-) Binnen 500m na vertrek van het busstation, eerste kruising, ik ben mijn veters aan het losmaken, hoor ik ineens Dean naast me, 'ohh FUCK' gevolgd door een keiharde klap. Ineens staat de bus stil, zie ik een auto tollen op de weg en is het verwachte en onvermijdelijk uiteindelijk een keer gebeurd. Ze rijden als een dolle op de wegen hier, dan moet je het een keer meemaken toch?! Affijn, buiten geschorkken te zijn hebben de jongemannen en wij allen in de bus helemaal niets! Hun auto is wel echt total loss. Even later zien we (iedereen in de bus hangt natuurlijk voor het raam naar buiten te koekeloeren om te zien wat er allemaal gebeurd) een van de jongens 2 biertjes uit de auto halen en weggooien. Aha, sufferds! Je moet ook niet drinken en rijden.Na een half uur komt de politie een keertje kijken. Onze buschauffeur laat weten dat er zo een nieuwe bus komt. De buschauffeur verdwijnt met de jonge bestuurder van de auto in de politiewagen die we vervolgens zien wegrijden!! Moederziel alleen in een volle bus, staan we daar nog steeds midden op het kruispunt te wachten op onze nieuwe bus. Na een tijdje komt de politie weer terug en stapt onze chauffeur weer uit. Hij komt binnen, verteld dat de bus onderweg is. Een passagier wil weten hoe lang het nog duurt? Of hij dan enig idee heeft waar de bus vandaan moet komen? Nu begint de hele bus te lachen, wij snappen het later pas allemaal. Onze buurjongen vertaald het verhaal. Het antwoord was namelijk als volgt: ' Als je haast hebt kun je een taxi nemen. Anders zoek je die nieuwe bus maar in je reet!' Zo ongeveer vrij vertaald, met de boze stem van de chauffeur erbij, moesten wij ook keihard lachen. Meneer van de vraag gaat rustig zitten en de chauffeur houd zich weer bezig met het ongeval. 2 Uur later verschijnt dan eindelijk de nieuwe bus. In de regen stappen we over, vinden onze nieuwe plekjes en kunnen we lekker gaan slapen. Althans een poging doen tot. De volgende ochtend komen we om half 7 aan. Maar goed dat we wat vertraging hadden, anders was het half 5 geweest bij aankomst! Na een half uur arriveren we bij het hostel. Was wel even zoeken in het doolhof van uitgangen, niet engels sprekende mensen en een vermoeid hoofd. Na een dozijn pogingen, vind ik gelukkig een student die wat engels spreekt en uitlegd wat we moeten doen. Eind goed al goed! Lekker hangen op een bank, filmpjes kijken, verrukkelijk ontbijt en koffie op het terras en onze bedden zijn klaar! Tijd voor een middagdutje! Na heerlijk slapen, eindelijk douchen en ons weer iets fitter te voelen, gaan we op zoek naar een poolse maaltijd. Gevonedn, en het was heerlijk!!! Gegeten: een typische poolse salade met typische poolse aardappel. Salade is eigenlijk gewon een griekse salade, maar die aardappelen waren wel echt een ander verhaal. Soort deegbal, aardig wat olie en heerlijk gebakken spekjes! Buikjes rond :-)

Terug bij het hostel chillen we nog wat op de bank en sluiten even later onze oogjes, opdat we vandaag weer fris en fruitig zijn en de stad kunnen ontdekken! Ben benieuwd...

Toedels

Janneke

Hihi spannend hoor! Fijn dat je in iedergeval wel weer lekker gesettled zit in een hostel en lekker in een bed kunt slapen ipv zo'n bus... Ga je die poolse maaltijd snel ook een keer hier maken? :) Heb gister nog je mexicaanse ovenschotel gemaakt, met tortilla chips, njammie!

Viel spass nog. Kussss

Ellie

Hoi meid,

Vlak voor mn Canada-avontuur nog even snel je verhalen gelezen. Ik vind het erg leuk om op deze manier een stukje van je verhalen mee te maken en het klinkt ook allemaal zo leuk!! Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt en blijf lekker genieten. Veel plezier nog in Polen en straks natuurlijk het laatste weekend in Praag (?)!

Kus xx

mam

wat een gedoe met dat ongeluk met de bus. gelukkig is alles goed afgelopen, maar lijkt me wel ff schrikken.
apart om een griekse salade in polen te eten :-).
enfin, ik wacht weer met spanning op de verhalen uit
krakau.
goede reis weer!
dikke kus van mam

Ria

Wat leuk om zoveel indrukken op te doen. Hoe de culturen zijn en hoe de mensen zijn, van vriendelijk tot stug. Je neemt dat voor je leven met je mee. Iets wat maar weinig mensen kunnen zeggen. Toppie hoor. Geniet er nog even van. Ik wens je nog veel reis genot.
Dikke kus Tante Ria

mam

tjsa, drank in de man........... lekker leuk zo'n jochie.
en dan die 'snurkjuffrouw'.............
kun je niet 3 doppen in ieder oor frotten :-)
minke schrijft wel dat ie van snurken geen last heeft, maar breek me de b.. niet open!
hopelijk deze nacht iets meer rust.
kus mam