Marie-at-Baltics.reismee.nl

Kaunas

Onderweg in de bus naar Kaunas! Dit is dus een ekspres bus, die scheurt gewoon zo hard overal langs dat je een uur eerder op je bestemming bent! Zo kan ik t ook! Puh...

Het plan was eigenlijk naar kaunas, daar een of twee nachtjes blijven en dan t weekend naar Vilnius. Maar, zoals het een goede reiziger betaamd, verloopt bijna niets volgens plan! Na toch maar een belletje voor onze accomodatie te plegen, blijkt namelijk dat er alleen nog hele dure bedden over zijn... Change of plan! Nu gaan we met de speedy Gonzales bus naar kaunas, hangen daar de dag rond en reizen verder naar Vilnius! Het chill dagje komt ineens iets eerder :-) Mooi, ik ben er hard aan toe geloof ik...

Na de race met succes te hebben volbracht, komen we 12.30 als beloofd aan in Kaunas. Na wat rondvragen, zoeken we een klein huisje om onze bagage te dumpen voor de dag. Na alle kleine huisjes te hebben gezien is het uiteraard het laatste huisje! Spullen gedumpt, plattegrond geregeld en we gaan op pad. Op naar het museum van de Duivel. Tom en
Anna vinden het prima en hebben eigenlijk geen idee wat we hier gaan doen. Das dus makkelijk keuzes maken :-) Het museum is uniek in de wereld en eerlijk is eerlijk, best gaaf! 3 Verdiepingen vol beelden, maskers, poppen en af en toe een leuk verhaaltje. Na het museum lopen we het langste voetgangerspad door de stad wat ik ooit heb gezien. De stad is groot en doet vrij westers aan. We hebben gelukkig het zonnetje meegenomen en besluiten daarom op t stadhuisplein in het zonnetje een drankje te doen. Het weer is heerlijk, t gezelschap
aangenaam en de stad is mooi. Na ons drankje maken we een stevige wandeling door een mooi park naar de punt van Old town. Met t mooie uitzicht wat we daar hebben en het zonnetje op ons bolletje krijg ik spontaan een lach om mijn gezicht... De Baltische staten zijn mooi en
echt een aanrader. Neem 3 weken de tijd en je kunt al vrij veel zien. Wil je flinke wandeltochten maken, neem dan wat langer. De natuur is prachtig. Affijn, genoeg promotie voor de baltics. Na onze stevige wandeling is het tijd voor wat te eten, voordat we de bus pakken naar
Vilnius. Ons laatste verblijf in Litouwen.

mam

hahaha, ja dat is wel wat voor jou. zelf je keuzes maken, tom en anna hobbelen wel mee.

minke

Ha Stientje heel leuk om mee te kijken over je schouder
naar je avonturen in de baltische staten.Ben nieuwsgierig wat je van polen vind.Tot gauw.
Dikke kus Minke