Marie-at-Baltics.reismee.nl

Poepoeh

Mijn reis begon in Tallinn, zonder bagage. Door de vertraging in Praag heeft de bagage gekozen voor een vlucht later. Beetje jammer, geen schone kleren, geen tandenpoetsen, maar wel meteen mijn eerste buddy gevonden: Jaco. Jaco is 19 jaar en is hier om 4 weken naar een Estste school te gaan voor en soort uitwisseling.Met Jaco naar het hostel gegaan en maar meteen erop uit om Tallinn te ontdekken. We ontdekken vooral meteen het Estse bier, groot en niet al te goedkoop, maar wel errug lekker! Na 2 dagen kletsen met mensen in ons hostel en samen Tallinn ontdekken, gaat Jaco naar zijn school en vind ik vriendjes om naar Helsinki te gaan. Donderdag is het erg vroeg dag en ga ik met Claudia en Karsten naar Helsinki! Daar gaan we ons eigen weg.Ik bezoek het fort-eiland, city museum, museum of contemporary art (aanrader!), drink koffie in de zon en geniet van de stad met zijn pleintjes en mooie gebouwen. Dan is het einde vande dag daar en loop ik weer terug naar de boot. 's Avonds vertrekken ook mijn duitse vrienden, helaas gaan alle leuke mensen ook weer weg... Maar goed, na al dat geklets ken je bijna iedereen en dus genoeg matties voor een avondje stappen! Uiteindelijk eindigen we in een club, dansen keihard op vette drum n bass en gaan we met sluit weer naar huis... Met spierpijnin de kuitjes vertrek ik de volgende ochtend naar het eiland Saarema. Het was leuk in Tallinn, maar tijd om verder te trekken...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!